piątek, 22 stycznia 2016

[4] W świecie anime i mang- "Toradora"

Hejka, dzisiaj po baaardzo długiej przerwie za którą oczywiście ogromnie przepraszam i jest mi bardzo wstyd zapraszam na recenzję pierwszej mangi na moim blogu którą recenzuje- "Toradora" 

W Polsce zostało wydane 7 tomów z 10 wydanych w Japonii. Jest to manga z kategorii komedia, romans, shounen (o losach bohatera, który jest chłopakiem), okruchy życia. Autorami mangi jest Yuyuko Takemiya odpowiedzialna za historię i Zekkyou jako rysownik. Moja ocena to 8/10.Dobra, dobra to tyle z informacji, teraz trochę o fabule.

Ryuuji Takasu chciałby uchodzić za normalnego drugoklasistę, ale niestety przeszkadza mu w tym jego wzrok mordercy odziedziczony po ojcu. W drugiej klasie główny bohater zostaje przydzielony do tej samej klasy co obiekt jego westchnień- Minori Kushieda. Niestety już w pierwszym dniu Ryuuji naraża się największemu postrachowi szkoły, którym jest malutka i drobniutka Taiga Aisaka, najlepsza przyjaciółka Kushiedy. Dzięki niewinnemu listowi, który Taiga przez przypadek podrzuca do torby Takasu, chłopak dowiaduje się jej wielkiego sekretu i tym samy zawierają układ, aby pomóc sobie w zdobyciu swoich obiektów westchnień.

Była to moja pierwsza manga jaką w życiu czytałam. Na początku bałam się, że jednak mangi to nie to co będę kochać, ale oczywiście pomyliłam się i to bardzo. Nie wiedziałam, że tak dobrze spędzę przy tym czas. Jedynym minusem jest bardzo szybkie kończenie tomów, zanim się obejrzymy już przeczytaliśmy jeden tom. Jak liczyłam czas wyszło ok 1,5 h, co jest oczywiście bardzo krótkim czasem. Każdy tom był niesamowity jednak moim faworytem jest tom 4, który jest tak śmieszny i niesamowity, że nie da się oderwać. Skończyłam jak może widzieliście tą mangę w tamtym miesiącu i nie żałuję. Myślę, że był to jak najbardziej trafiony zakup. I już na koniec chciałam powiedzieć, że manga ta ma swoją skończoną adaptację. Anime ma taką samą nazwę co manga- "Toradora" i ma 25 odcinków. I oczywiście zapomniałam o jednym, manga na stronie internetowej, gdzie zaznaczamy anime i magi i ich oceny (takie lubimyczytać.pl) posiada ocenę 8.13/10 co jak na tą stronę myślę, że jest dużym wynikiem, a anime ma 8.49/10. Tak więc to tyle na dziś mam nadzieję, że niedługo pojawi się kolejny post.
Marta

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz